Fragments: Thoughts and expressions of art education processes
Fragments: Thoughts and expressions
of art education processes
Open Call for submissions related to practices of art
education in Cyprus. Early
art-works, research, lesson plans, projects with students, photographs from art
educational experiences and archival glimpses are welcome. These fragments will
form a research installation, which will be presented at Point Centre for
Contemporary Art.
Art
is not the possession of the few who are recognized writers, painters,
musicians; it is the authentic expression of any and all individuality. John Dewey (Time
and Individuality, 1940)
By considering education as a social process, Fragments: Thoughts and expressions of art education processes,
explores how art is ‘learnt’ and how learning takes place through art. It asks
us to consider how we learn the things we learn, how visual art education forms
our understanding of the world and how we learn through art.
This is an open call for submissions towards the formation of a
research installation that will be presented at Point Centre for Contemporary
Art (22.05.2015- 28.06.2015) and which explores fragments of how visual art
education has developed in Nicosia, Cyprus. The project focuses on Nicosia, as
it is the location of the centre which hosts it, but it does not exclude any
submissions which are not related to Nicosia but which focus on art education.
Through this open call process different voices are going to be gathered
together in order to develop a framework that allows for reflection on learning
and art.
This effort is being developed at a point in time when debates in the
Cypriot public sphere have intensified as the restructuring of visual art
education in lyceums is being negotiated amongst wider educational reforms in
state high-school education. By gathering together different voices this
project aims to explore the history of how art education has developed in
Cyprus, to consider how art is taught now locally and to trigger a dialogue in
relation to learning and art.
Whether you are and/or have been an art educator, whether you are an
artist who wishes to reflect on your own artistic training, whether you are a
pedagogue or researcher, or whether you are just interested in the processes of
how learning and art come together we would like to hear from you. This open
call asks you to share with us your thoughts, your early art-works, your lesson
plans, projects you have carried out with your students, and your photographs
from earlier experiences as art educators. We welcome submissions from formal
or informal learning environments; primary, secondary and tertiary formal
education systems; as well as practical art training courses. The fragments
which are gathered will be presented within the context of a wider project that
engages with pedagogic methodologies, and which aims to draw attention to the
importance of visual art education. All submissions will be returned after the
end of the exhibition. Along with your ‘fragment(s)’ please submit any
information which you wish to accompany your submission, and your contact
details. If you plan to give us something, please bring it along by the 15th
of May 2015.
For further information please contact: Tselika.e@unic.ac.cy
Fragments: Thoughts and
expressions of art education processes
Ανοικτή πρόσκληση για συμμετοχή σε πρότζεκτ που σχετίζεται με τις
εκπαιδευτικές πρακτικές της εικαστικής μάθησης στην Κύπρο. Ενδιαφερόμαστε για δουλειά που παρήχθηκε κατά τα μαθητικά ή/και φοιτητικά σας χρόνια, παρεμφερή σας έρευνα, σχέδια
μαθήματός σας, έργα και πρότζεκτς που έχετε διαμορφώσει με τους μαθητές σας,
φωτογραφίες από τις εκπαιδευτικές σας εμπειρίες που σχετίζονται με την τέχνη, ματιές σε αρχειακό υλικό / αρχεία και ότι άλλο πιστεύετε ότι είναι σχετικό. Το υλικό που θα
υποβληθεί θα αξιοποιηθεί για τη διαμόρφωση μια ερευνητικής εγκατάστασης, που θα παρουσιαστεί στο κέντρο σύγχρονης
τέχνης Point Centre for Contemporary Art.
Η τέχνη δεν είναι προνόμιο των λίγων αυτών που είναι αναγνωρισμένοι
συγγραφείς, ζωγράφοι, μουσικοί- είναι η αυθεντική έκφραση της οποιασδήποτε
ατομικότητας και όλων των ατομικότητων. John Dewey (Χρόνος και ατομικότητα, 1940)
Εξετάζοντας
την έννοια της εκπαίδευσης ως μια κοινωνική διαδικασία, η ερευνητική
εγκατάσταση Fragments: Thoughts and expressions of art education processes, διερευνά το πώς «μαθαίνεται» η τέχνη και τη μάθηση
διαμέσου της τέχνης. Μας ζητά να αναρωτηθούμε για το πώς μαθαίνουμε τα πράγματα
που μαθαίνουμε, πώς η εκπαίδευση των εικαστικών τεχνών συμβάλει στην ευρύτερη
κατανόηση του κόσμου γύρω μας και για τη διαδικασία μάθησης μέσα από την τέχνη.
Αυτή είναι μια ανοικτή πρόσκληση συμμετοχής στην ερευνητική εγκατάσταση που
θα παρουσιαστεί στο Point Centre for Contemporary Art
(22.05.2015- 28.06.2015). Αν και το πρότζεκτ επικεντρώνεται στην εξέλιξη της
εκπαίδευσης των εικαστικών τεχνών στη Λευκωσία, μιας και είναι η πόλη που
φιλοξενεί το κέντρο τέχνης, αυτό δεν αποκλείει υποβολές υλικού που δεν
σχετίζεται με τη Λευκωσία, οι οποίες όμως εστιάζουν στη μάθηση και την τέχνη.
Μέσα από αυτή την ανοικτή διαδικασία πρόσκλησης θα συγκεντρωθούν διαφορετικές
απόψεις και εικόνες προκειμένου να αναπτυχθεί ένα πλαίσιο διαλόγου που να
σχετίζεται με την εκπαίδευση και την τέχνη.
Η
προσπάθεια αυτή αναπτύσσεται σε μια χρονική περίοδο όπου οι συζητήσεις στην
κυπριακή δημόσια σφαίρα έχουν εντατικοποιηθεί, καθώς η αναδιάρθρωση της
εκπαίδευσης εικαστικής τέχνης στα Λύκεια είναι υπό διαπραγμάτευση, μεταξύ των
ευρύτερων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στη δημόσια Μέση Εκπαίδευση. Συγκεντρώνοντας
διαφορετικές απόψεις η ερευνητική αυτή εγκατάσταση έχει ως στόχο να διερευνήσει
το πώς έχει αναπτυχθεί η εκπαίδευση τέχνης στην Κύπρο, να εξετάσει πώς
διδάσκονται οι εικαστικές τέχνες στις μέρες μας σε τοπικό επίπεδο και να
ενθαρρύνει ένα δημόσιο διάλογο που να σχετίζεται με τη μάθηση και την τέχνη.
Είτε είστε ή ήσασταν εκπαιδευτικός τέχνης, αν είστε καλλιτέχνης που
επιθυμεί να παρουσιάσει κάτι από τη δική σας εικαστική εκπαίδευση, αν είστε
παιδαγωγός ή ερευνητής ή αν απλά ενδιαφέρεστε για τις διαδικασίες μάθησης
διαμέσου της τέχνης θα θέλαμε να ακούσουμε την άποψη σας. Αυτή η ανοιχτή
πρόσκληση σας ζητά να μοιραστείτε μαζί μας τις σκέψεις σας, τα έργα τέχνης που
φτιάξατε όταν ήσασταν μαθητές ή φοιτητές, την έρευνα σας, τα σχέδια μαθήματος
σας, έργα ή πρότζεκτς που έχετε πραγματοποιήσει με τους μαθητές σας,
φωτογραφίες από τις εμπειρίες σας ως εκπαιδευτές της τέχνης, κ.ο.κ. Οι
συμμετοχές μπορούν να σχετίζονται με την τυπική ή άτυπη εκπαίδευση, την
πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς και με
περιβάλλοντα που επικεντρώνονται στην πρακτική διαδικασία μάθησης της τέχνης.
Οι συμμετοχές θα παρουσιαστούν υπό τη μορφή μιας ερευνητικής εγκατάστασης στο
κέντρο παράλληλα με άλλες δράσεις που επικεντρώνονται σε ιδέες και μεθοδολογίες
της διαπαιδαγώγησης και της εκπαίδευσης, και που στοχεύουν στη διαμόρφωση ενός
διαλόγου που να εστιάζεται στη σημασία της εκπαίδευσης των εικαστικών τεχνών.
Όλες οι συμμετοχές θα επιστραφούν μετά τη λήξη της έκθεσης. Μαζί με το/α
κομμάτι (-α) που θα υποβάλλεται-ονται, σας παρακαλούμε να μας στείλετε/δώσετε
και τις πληροφορίες που θα θέλετε να συνοδεύουν τη συμμετοχή σας, καθώς και τα
στοιχεία επικοινωνίας σας. Αν θα θέλατε να συμμετάσχετε παρακαλούμε όπως υποβάλλεται τη
συμμετοχή σας το αργότερο μέχρι τις 15 Μαΐου 2015.
Για περισσότερες
πληροφορίες: tselika.e@unic.ac.cy
Comments